13 juli 2021

LILJOR

 Hej på er i sommarvärmen!


Har ni det bra? 
Här har vi invasion av små kryp i värmen, som kallas trips. De kryper i hår och på huden, sticks och kliar. De senaste dagarna har det nästan inte gott att vistas ut, så jobbig när man vill njuta av det vackra vädret.

Nu blommar olika liljor i  Stenlyckas trädgård, flera  bjuder på en underbar blomning.


Får jag börja med att presentera Patricia´s Pride en tvåfärgad blomvillig lilja.

 
och den svarta Night Rider är riktigt läcker


sedan några rosa i olika nyanser
 




och till sist en liljelök som jag fick för några år sedan av en kär vän. Första året satte jag den i en kruka och den blommade med vita klockor sedan fick den flytta ut i rabatten och då ändra den färg till gulvit, ingen aning varför.  Den är jätte tacksam och blommar rikligare för varje år och jag är så glad i min vit/gula lilja.


Önskar er allt gott!
Kram Raina


2 kommentarer:

  1. WOW, vilka underbara liljor du har, speciellt den svarta Night Rider! Det måste dofta härligt i din trädgård!
    Alldeles för varmt här också med dryga 30 grader och hög luftfuktighet, men gudskelov inga småkryp!
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. UNDERBARA liljor och ja nu frodas all ohyra i värmen! Inte klokt!
    Sommaren är ju härlig men nu får nog värmen skruvas ner lite :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera